מפלה נוספת לקואליציה: חוק העלאת שכר מינימום עבר בקריאה טרומית

אבי רבינא No Comments on מפלה נוספת לקואליציה: חוק העלאת שכר מינימום עבר בקריאה טרומית

עוד מפלה לקואליציה: הצעות חוק להעלאת שכר המינימום של חכי"ם מהאופוזיציה עברו ברוב מוחלט והן יועברו לוועדת הכנסת שתכריע איזו וועדה תכין אותן לקריאה הראשונה

הכנסת
הכנסת צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בדקות האחרונות נרשמה מפלה נוספת לקואליציה, וניצחון לאופוזיציה במליאת הכנסת. חוק העלאת שכר המינימום מ-29 ש"ח לשעה ל-40 ש"ח לשעה של חכי"ם מהאופוזיציה, עבר בקריאה טרומית. ההצעה הייתה של חברי הכנסת אוסאמה סעדי ואחמד טיבי, אליה הוצמדו הצעות של חברות הכנסת נעמה לזימי ואורלי לוי אבקסיס.

בהצעה של חברי הכנסת סעדי וטיבי תמכו 23 מול 4 שהתנגדו. בהצעה של ח"כ לזימי תמכו 19 מול 3 שהתנגדו. בהצעה של ח"כ אבקסיס תמכו 22 מול 4 שהתנגדו. ההצעות יועברו לוועדת הכנסת שתכריע איזו וועדה תכין אותן לקריאה הראשונה.

.בדברי ההסבר לחוק נכתב: "מטרת הצעת חוק זו להבטיח למקבלי שכר מינימום תוספת לשכרם, בשל ההתייקרות במחירים בשוק ובצרכים הבסיסיים, לאפשר מתן תוספת המגיעה לעובדים החלשים שעשוי למנוע את שחיקת שכרם בעקבות אינפלציה, ולעזור להם להתמודד עם יוקר המחיה ועם העלאות המחירים המתמשכות. עובדים במשק בשכר מינימום, מרביתם מפרנסים יחידים למשפחתם, אינם משתכרים בשכר הולם, ומתמודדים עם קושי במחיה ובכיסוי ההוצאות והצרכים הבסיסיים שלהם ושל בני משפחתם."

ח"כ נעמה לזימי מהקואליציה הגיבה: "החוק הזה יעבור כי אנחנו נצא מהמליאה, גם כדי לשמור על המשמעת הקואליציונית וגם כדי שזה יעבור. למרות הכאב הגדול שלי לא להצביע בעד, אני יודעת שזה המהלך הנכון, גם למען שלמות הקואליציה וגם עבור ציבור העובדים שחי בעוני."

סגן השר אביר קארה השיב בשם הממשלה: "העלאת שכר המינימום בצורה שאתם מציעים תפגע בחלשים ביותר בחברה הישראלית, תדלק את האינפלציה ואת עליית המחירים. לשכר מינימום יש השלכות מזיקות על הכלכלה. במדינות המפותחות בעולם שאנחנו רוצים להידמות להן, העיקרון המרכזי הוא שכשיש ארגון עובדים אין מדינה, יש עסקאות בין עובד למעביד. שיתוף הפעולה שלכם צריך להיות לקידום התחרות, אתם לוביסיטים של יוקר המחייה, אתם עושים הכל כדי שהמחירים לא ירדו. אם אנשים יפלטו משוק התעסוקה זה יהיה בגלל ההצעה הזו."

תנועת "עומדים ביחד", שיזמה את קמפיין מינימום 40 שהגיע היום כהצעת חוק לכנסת הגיבה: "אחרי עשרה חודשים של קמפיין ציבורי, שהפעיל מאות ואלפי פעילים ומתנדבים ברחבי הארץ, הצעת החוק להעלאת שכר המינימום ל-40 ש"ח לשעה עברה היום בקריאה טרומית במליאת הכנסת".

"הגיבורים האמיתיים של היום הזה" הוסיפו, "הם לא הבכירים בממשלה שנכנעו ללחץ הציבורי, אלא כל אותם אנשים שלחצו, שפעלו, שהתארגנו, שעשו מעשה, ושהוכיחו שאיפה שיש מאבק – יש גם תקווה. אנחנו מחזקים את ידי חברי הכנסת ד"ר אחמד טיבי, נעמה לזימי, אוסמה סעדי, מוסי רז, גבי לסקי, וכל אותם הח"כים שהיו שותפים להישג הזה של הציבור".



0 תגובות